FFS forum
28 Juli 2014 kl. 22:29:12 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: FÖR ATT BLI MEDLEM MAILA: medlemskap@surrogat.nu
Pga. ett överflöd av spam när det gäller nya medlemmar provar vi ett nytt sätt. skicka följande:
namn
profilnamn
mailadress
så lägger vi till er.

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Intyg om sjukdom till SI  (läst 477 gånger)
Liv2
Nykomling
*
Antal inlägg: 6

Visa profil
« skrivet: 2 Juli 2012 kl. 19:27:46 »

Hej!

Har varit i kontakt med SI som vill ha ett intyg att vi inte kan bli gravida. Hur gjorde ni andra, gick ni till en läkare som validerade detta? Eller skrev ni ut era sjukhusjournaler, översatte och fick dessa? Behövde ni förklara syftet för er läkare hemma i Sverige?

//Liv
Loggat
Katie
Seniormedlem
Antal inlägg: 464

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2 Juli 2012 kl. 19:46:30 »

Ska ej till SI.. men min vanliga gynläkare skrev ut vårt intyg vi behövde. Där stod det varför ej jag ej kunde bli gravid.

Stod ju på engelska då=)
Loggat
hocke_se
Fullständig medlem
Antal inlägg: 167

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2 Juli 2012 kl. 20:35:28 »

Vi var inte på SI, utan på Rotunda kliniken, där berättade vi våran historia, de krävde inga intyg alls på att vi inte kunde få barn.
Det räckte med att vi berättade som det var och det räckte Leende (smiley)
Loggat
Nipi
Hjältemedlem
Antal inlägg: 582

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2 Juli 2012 kl. 23:47:08 »

SI kräver detta för att de skall kunna veta att de kan hjälpa er. Det är därför de vill att en läkare skall ha skrivit det.
Jag pratade med min gynkirurg (som hade opererat bort min livmoder) och frågade. Han gjorde det gärna, sade att det är inte förbjudet att tänka på surrogat. Intyget är helt neutralt, beskriver vad som hänt mig och bekräftar att jag dels inte löper hög risk för att återinsjukna och att äggstockarna finns kvar och mår väl.
Loggat

dotter, född okt 2009 utan hjälp
son, född jan 2012 med hjälp av SI
Helammat båda barnen
http://tandooribaby.blogspot.com
Mr_MrsK
Seniormedlem
Antal inlägg: 277

Visa profil
« Svara #4 skrivet: 4 Juli 2012 kl. 10:22:17 »

Vi gjorde både och, dvs vi översatte själva våra journaler till engelska och skickade över både de svenska och det översatta. Sedan ringde vi till sjukhuset där vi bad om att få ett intertilitetsintyg på engelska.

Vi är i Mumbai just nu och har varit på SI Office och träffat alla som vi tidigare bara mailat med. Så är det något ni vill veta som ni ej känner ni får svar på via mail, så kan jag fråga. Hör bara av er i så fall.
Lycka till!
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!